Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

.: IKLAN SAYA TIDUR LAH :.

maklumat ini saya ambil dari Nuffnang.
Sebagai orang baru dalam dunia blog,saya juga selalu tertanya-tanya persoalan ini.
Kenapa kadang-kadang iklan tu keluar,kadang-kadang takde.
Oit,main nyorok-nyorok pulak dia ye..
Ini kerana
Pihak pengiklan akan 'membeli waktu' untuk menyiarkan kempen iklan mereka.

Contoh

Jika pihak pengiklan pilih blog anda untuk kempen mCPM dan dia sasarkan 700 UV (unique visitor) selama 7 hari,ini bermakna iklan hanya akan muncul untuk 100UV ke blog anda setiap hari.
Start kol 12.00 malam sampailah pengunjung blog anda mencapai 100UV.
unique visitor bermaksud orang berlainan.Bukan orang yang sama.Lebih tepat lagi IP yang berbeza.Bila dah cukup 100UV,iklan tu stop.
alah..yang biasa diorang cakap tu "iklan awak tido lah.."
Bila jam dah pukul 12.00 malam esok,rutin ini akan berulang sampai cukup 7 hari.

Perkara yang sama juga berlaku untuk kempen CPC.

Contoh,jika pengiklan 'membeli' 700 klik untuk suatu kempen yang akan berlangsung selama 14 hari,setiap hari cuma 50 klik sahaja disasarkan untuk memenuhi kuota selama 2 minggu kempen berjalan.Iklan CPC akan dipaparkan di blog yang tiada kempen mCPM pada ketika itu.Lepas dah dapat 50 klik,iklan itu akan hilang dan muncul semula pada pukul 12 malam nanti.

moral of the story,pengiklan akan berminat nak letak iklan kat blog korang jika kedudukan kod iklan yang korang letak tu stategik.Lagi satu rajin-rajin lah blogwalking untuk meningkatkan jumlah pengunjung ke blog anda

untuk lebih paham

boleh baca entri jadual iklan nuffnang mengganas dari blogger Sop

PESANAN : USAHA TANGGA KEJAYAAN
[kalau banyak follower maknanya iklan lagi lambat tidur] 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS